24.5.2016

I'm just better off without them cuffs

Huhhuh, pääsykokeet ois nyt sitten vihdoin takanapäin. Vaikka kiire tuli, ehdin päntätä tosi hyvin. Vähän liiankin hyvin näin jälkikäteen ajateltuna, sillä vain yksi tehtävä liitty itse pääsykoekirjaan. Mutta parempi tietysti liikaa, kuin liian vähän. 

Mä en osaa oikein sanoa, että miten mulla loppujen lopuksi meni. Jännitys oli maksimissaan viimeistään silloin, kun kuulin, että hakijoita oli tänä vuonna ollut yli 800. Jotenkin tuli vaan kauheet paineet, että nyt on sitten pakko onnistua, kun itse pääsykokeisiin pääseminenkin on niin hankalaa. Mutta nyt voin olla ainakin ylpeä edes tosta saavutuksesta, vaikken opiskelupaikkaa saisikaan.

Mutta joo, kokeen kirjallinen osuus oli suht helppo. Toinen osio oli puhtaasti yleistietoon perustuva, ja etukäteen ajattelin, että ei mitään hätää. Oon nimittäin ollut siinä uskossa, että mulla on hyvä yleistieto. Pelaanhan mä joka päivä kännykkällä Trivia Crackia, haha:D Okei, luen mä kyllä uutisiakin ahkerasti. Mutta esimerkiksi parista musiikkiaiheisesta kysymyksestä mulla ei ollut mitään hajua. Kokeessa piti vielä vähän taktikoida, sillä väärästä vastauksesta saa -0,5 pistettä ja vastaamattomista kohdista 0 pistettä. Oli siellä onneks paljon sellasiakin kysymyksiä, joihin tiesin varmuudella oikean vastauksen. Mutta kaiken kaikkiaan yllättävän vaikeita kysymyksiä!

Kokeen jälkeen olikin sitten ryhmähaastattelun vuoro. Saatiin etukäteen kuulla ensimmäinen kysymys (tai no kysymykset), eli kuka olet ja miksi olet täällä. No helppohan tohon on vastata, mutta mä soitin äitille paniikissa, että mitä mä nyt sanon erottuakseni joukosta. Mulla kävi huono tuuri, ja olin meidän ryhmästä ensimmäinen vastaaja. Jännitti ihan älyttömän paljon ja takeltelin sanoissa. En ees muista kunnolla, että mitä sanoin. Jäi vaan valitettavasti koko haastattelutilanteesta sellainen fiilis, että muut pärjäsi paremmin.

Kaiken kaikkiaan mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta uskon pärjänneeni tarpeeksi hyvin, mutta toisaalta mä pakotan itteni ajattelemaan skeptisesti. Ihan vaan sen takia, että pettymys ei oo niin suuri, jos en pääse läpi. Mahdollisuudet on sinänsä kyllä hyvät, että 140 hakijan joukosta valitaan 40. Ehkä joillain on menny huonommin, ehkä ei. Heinäkuun alkuun mennessä se selviää. Tää odottaminen tässä on pahinta:D

Mutta onneks mä voin aina jatkaa avoimen puolella opiskelua ja hakea sitten myöhemmin väylän kautta. No worries!

IMG_0206-001
IMG_0201-001
2016-05-013
IMG_0186-001
IMG_0208-001
IMG_0210-001

Kuvista kiitos Ennille!♥

Nyt kun pänttäämiset on päntätty, on mulla vihdoin ylimääräistä aikaa. Koulukin on yhtä tehtävää vaille purkissa tältä keväältä. Seuraavaksi tosin pitäisi alkaa päntätä vähän pokerikäsiä töihin liittyen, mutta ei siinä varmaan kovin iso homma ole. Nyt mulla on ruhtinaalliset kaksi päivää vapaata putkeen, eli vihdoin ehtii hankkia vähän rusketusta pintaan:) Tehtiin tänään Saijan kanssa suunnitelmia kesän varalle. Mulla alkaa nimittäin vajaan kuuden viikon päästä kolmen viikon kesäloma! Kolmeen viikkoon olis tarkotus mahduttaa mm. kolmet festarit (kahdet niistä saman viikonlopun aikana) sekä risteily. Ainoo mikä ontuu, on rahatilanne. Mä vaan en osaa säästää!

 Mutta nyt alkaa olla jo sen verran pitkä postaus (taas), että tää saa riittää tältä erää. Palaillaan pian!

10 kommenttia:

  1. Itsekin olin tänään siellä pääsykokeissa ja jäi aika karmea maku suuhun. Yleistietokysymykset oli ihan älyttömän vaikeita ja en ehtinyt kirjoittaa kolmatta juttua loppuun saakka. Haastattelu tosin meni ihan kivasti. Pahoin pelkään, että multa jää paikka saamatta, mutta olihan tuokin kokemus! Ei auta kun odotella heinäkuuhun 😁

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. huh, onneks en oo ainoo jonka mielestä ne oli pirun vaikeita! ehkä se sitten laskee vähän läpipääsyn pisterajoja:D mutta toivottavasti paikka aukeis!

      Poista
  2. Meni varmasti tosi hyvin, pidän sulle peukkuja! :)

    VastaaPoista
  3. Ihana nainen! :) Toivotaan, että koulupaikka aukeaa!

    VastaaPoista
  4. Onko toi mekko mistä? Kivan näkönen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sheinsidelta saatu joskus muutama vuosi sitten:)

      Poista
  5. Hei mistä toi päälläs oleva ihanan ohut neuletakki on? Haluisin just tollasen itelleni nyt kesäksi mut mistään ei meinaa löytyä :/

    VastaaPoista
  6. Älä mene kaksille festareille samana viikonloppuna. On vaan ihan liian kiire paikasta toiseen, eikä kerkiä vain olla siellä festareilla.

    VastaaPoista