19.6.2016

you won't bring me down

No nyt se on sitten tiedossa: mä en saanu opiskelupaikkaa. Oon käyny vähän väliä vilkuilemassa josko tulokset olisi ilmestyneet, ja torstaina vihdoin vastaus odotti. Ei mikään mieleinen sellainen. Opintopolussa luki näin: "Et saanut opiskelupaikkaa. Journalistinen koe alle 15p.'' Kiva! Fiilis ei tietenkään ole mikään paras tällä hetkellä. Toki tiedossa oli, että paikan saaminen on vaikeaa. En uskaltanu missään vaiheessa luottaa liikaa siihen, että paikka aukeaisi. Just sen takia, että pettymys ei olisi niin suuri, jos huonosti käy. Eli onneks olin henkisesti varautunut siihen, että näin se menee.

Tilanne ei kuitenkaan ole loppujen lopuksi edes paha. Oon kerryttänyt melkein tarvittavat 60 opintopistettä kasaan, ja puuttuvat saan melko nopsaa syksyllä hankittua. Se vaan potuttaa, että joudun taas maksamaan avoimessa opiskelusta 150e. Tähän mennessä rahaa on mennyt jo 300e ja jos melkein 500e on se hinta minkä joudun opiskelemaan pääsemisestä maksamaan, niin sitten on. On vaan kieltämättä tyhmä olo, etten onnistu ilman rahaa. Ja tietenkin ärsyttää paljon se, että opiskelijaksi pääsy lykkääntyy kokoajan. Joo toki ehdin hankkia opintopisteitä enemmänkin avoimen puolella, mutta varsinainen opiskelija musta tulee hyvällä tuurilla vasta ensi vuonna.

Mutta nyt täytyy vaan ajatella positiivisesti, eikä jäädä vellomaan epäonnistumisen tunteeseen. Pääsen kyllä tutkinto-opiskelijaksi ennemmin tai myöhemmin! En muista kerroinko blogin puolella siitä, että mut olisi nyt hyväksytty avoimen väylän kautta. Kotiin tuli kirje, että onneksi olkoon, sinut on hyväksytty avoimen väylän kautta tutkinto-opiskelijaksi. No sellanen pieni mutta siinä oli, että ne 60 opintopistettä pitäisi olla kasassa. Ja oli tietysti liian myöhäistä enää hankkia puuttuvia pisteitä. Mutta nyt luotan vaan siihen, että kun pisteet on kasassa, niin paikka on mun. Jos ei, niin siinä vaiheessa täytyy oikeesti alkaa harkita jotain toista alaa:D

Desktop28-001

Asiasta kukkaruukkuun; mulla on uus tukka! Okei tää on vain väliaikainen ratkaisu. Keskiviikkona olin Essin huomassa irrottamassa teipit ja värjäilemässä omaa tukkaa, ja ensi keskiviikkona vuorossa olisi uusien pidennysten laitto. Siitä sitten lisää myöhemmin!

Pahoittelut kännykälaatuisista kuvista. Mä en löytänyt mun kameran kaukolaukaisinta mistään, eikä oman käden mitalla kuvaamisesta tullut mitään. Siispä nappasin mun rikkinäisen selfiekepin käyttöön ja tyydyin ikuistamaan uuden lookin puhelimella. Kaukolaukaisimena toimi kuulokkeet, joiden kuvanotto-ominaisuudesta sain tietää vasta vähän aikaa sitten. Kuinka kätevää!

Olo on tällä hetkellä alaston ilman pidennyksiä, mutta toisaalta lyhyempi tukka tuo ihan kivaa vaihtelua. Parasta on, kun saa hieroa päänahkaa ihan vapaasti, ei oo pitkiä hiuksia hiostamassa ja föönaaminen ja kihartaminen sujuu huomattavasti nopeammin.

Mikä on teidän tuomio mun lyhyelle tukalle?

26 kommenttia:

  1. Lyhyt tukka on jotenkin raikkaampi! Näyttää tosi hyvältä. :)

    VastaaPoista
  2. No ois varmaan kannattanu panostaa sen verran enemmän kouluun :D sulla on vähä väärässä järjestyksessä asiat et valitat miten haluat kouluun mut silti olit aina bilettämässä/töissä tai missä lie. Jos oisit käyttäny vapaapäivät paremmin niin oisit nyt koulussa. Ne opintopisteet ei ois ollu niin vaikeaa saada kasaan.
    Tulin tälleen kääntää veistä haavassa mut ei tossa touhussa vaan oo mitään järkee

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se, että mulla ei oo 60op kasassa ei liity mitenkään siihen, että mitä mä vapaa-ajallani teen. mä en saanu sitä määrää kasaan yksinkertaisesti sen takia, että en saanu enempää kursseja suoritettua töiden ohella. mä otin kursseja niin paljon kuin mahdollista, mutta liian moni meni päällekkäin työaikojen kanssa. tiedostin sen ja tiesin, että en tule saamaan 60 opintopistettä kasaan.

      mä olin siinä uskossa, että väylän kautta hakiessa ei riitä pelkästään opintopisteet paikan saamiseen. sen takia oon pettynyt, että myöhemmin vasta selvis että jos olisin saanut ne opintopisteet kasaan, niin olisin päässyt suoraan tutkinto-opiskelijaksi.

      mua ärsyttää toi, että jotkut jeesustelee mun vapaa-ajan käyttämisestä. oon menestyny koulussa hyvin, onnistuin ennakkotehtävässä ja sain luettua pääsykokeisiin tarpeeksi. kouluun pääseminen vaan ei oo niin yksinkertaista, mutta mun bilettäminen ei asiaan vaikuta :)

      Poista
    2. Voitko käsi sydämellä sanoa tehneesi kaikkesi että saisit sen opiskelupaikan?

      Poista
    3. ainoo, mikä ois voinu muuttaa tilannetta ois se, että oisin seurannu uutisia vuoden mittaan tarkemmin. mitään muuta en etukäteen ois voinut tehdä, koska kokeessa oli vain yksi tehtävä liittyen pääsykoekirjan sisältöön ja senkin osasin helposti. yleistieto oli se mikä kusi, mutta muutkin on sanoneet niitten kysymysten olleen vaikeita :)

      Poista
    4. Ovatkohan anonyymit koskaan opiskelleet ammattikorkeassa ja käyneet töissä samaan aikaan? Voin kertoa että se on perkeleen rankkaa :D oon seurannut Senjan uurastusta täällä blogissa ja nostan hattua, oot ollut todella ahkera! Ja koska Senja ei saa tukia eikä ole myöskään (käsittääkseni) oikeutta opintolainaan, on rahojen tultava elämiseen ihan vaan töissä käymällä. Kaikki meistä tarvii välillä hengähdystauon, sen jälkeen aivot jaksaa taas raksuttaa. Tää likka on tehnyt ihan mielettömän määrän työtä pienessä ajassa!

      Poista
    5. jep ihan ilman tukia mennään:) kiitos tosi paljon kommentista!

      Poista
    6. Minä kysyin tuota, että voiko käsi sydämellä sanoa tehneensä parhaansa. En siis väitä, ettet olisi vaan halusin tietää miten ajattelet. Koska jos tietää itse tehneensä parhaansa niin sillon asian voi varmasti hyväksyä paremmin, ei tarvitse jossitella eikä manailla että olisimpa tehnyt niin tai näin.

      Poista
    7. Kyllä, olin töissä amkin kanssa samalla osa-aikasena ja olin myös lukion ohella töissä. Joten kyllä anonyymi on kokenut tän itekin.

      Poista
  3. Pakko kyl puolustaa Senjaa. Pakkohan sen on ollu tehä kokoajan töitä koska asuu yksin ja maksaa aika kovaa vuokraa. Tekisin mäki niin et mahdollisimman paljon kursseja mitä vaan TYÖN ohella pystyy, mut jollain on myös elettävä ja laskut maksettava. Avoimen ppiskelija kun ei ole oikeutettu mihinkään tukiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sepä just! samaan aikaan oon kuitenki opetellu uuteen työhönki alkuvuodesta ja joutunu pänttää kaiken maailman kertotauluja ja laskuja:D kiitos kommentista!

      Poista
  4. Mä oon ainaki sitä mieltä et on upeeta että sä oot jaksanu töiden ohella sekä lukee pääsykokeisiin, tehä ennakkotehtävät ja kaiken ton lisäks vielä opiskella avoimen puolella! Ei oo todellakaa mikää helppo ja yksinkertanen homma suoriutua kaikesta tosta, joten mä ainaki nostan hattua:) Pelkästään ton 60 op:n saaminen päätoimisenaki opiskelijana on välillä haastavaa. Jätä arvostelijoiden negatiiviset kommentit omaan vähäiseen arvoonsa, sä teit kaikkes eikä enempää voi pyytää. Kyllä sä sinne opiskelemaan pääset, toi ala on ihan älyttömän haastava ja vaatii paljon, harva sinne pääsee suoraan. Tsemppiä Senja, hyvin sä pärjäät! :) yritä rentoutuu kesällä, ainaki pääsykoeurakka on ohi nyt ja stressi varmasti vähä helpottaa.

    Ps. Tukka näyttää tosi ihanalta lyhyempänäki! Sopii oikein hyvin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep nyt ehtii vihdoin hengähtää ku ei oo enää koulua ja lomaki alkaa pian, jaksaa ladata akkuja taas syksylle:) kiitos paljon!

      Poista
    2. Sillon kun Senjan olisi viikon pitäny lukee pääsykokeisiin, kiinnitin huomiota siihen että teit kaikkea muuta sen välttelemiseksi.. Baarissa katsomassa pelejä, laatikoiden siivousta ym. Se ei oo todellakaan täysillä panostamista saatika se että aloittaa pääsykokeisiin luvun viikkoa aikaisemmin kun itse kokeet ovat.. :)

      Poista
    3. mutta niinku oon sanonu, niin opiskelemaan pääseminen ei jäänyt pääsykokeisiin lukemisesta kiinni:) ehdin lukea kirjan ajatuksella läpi kahteen otteeseen ja lisäks tein muistiinpanoja ja kirjan asiat oli muutenkin jo entuudestaan tuttuja. kokeessa oli tosiaan vaan yks tehtävä liittyen pääsykoekirjan sisältöön, ja vieläpä tosi helppo sellainen:)

      Poista
  5. Noi lyhyet hiukset sopii niin hyvin sulle! Raikkaat ja tyylikkäät :)

    Tosi harmi että koulupaikka meni sivu suun, mutta kyllä sä sen paikan vielä saat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se onneks lohduttaa, että tosiaan hyvin varmasti pääsen väylän kautta sitten syksyllä:) kiitos!

      Poista
  6. Suorita siellä avoimessa ensi lukuvuoden aikana niin paljon kursseja, kun jaksat niin jää sitten mahdollisimman vähän jäljelle, kun pääset väylän kautta sisälle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep tarkotus olis, mutta ihan täyteen en kalenteria aio koulusta tunkee, koska täytyy painaa töitä kuitenkin siihen nähden, että ensi vuonna en (toivottavasti) opiskelijana pysty tekee enää töitä paljoo:)

      Poista
  7. moi rottis on vielä raitis noin6 kuukautta joten ota sopivasti juhliessa vestareilla

    VastaaPoista
  8. Olitko Gettomasan kaa Himoksella?😄 Mitä hittoo tunnetteko?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en ees tiiä kuka gettomasa on, piti ihan googlettaa:D mutta joo en ollu, olin isolla porukalla liikenteessä ja vissiin siellä oli sit joku kaksoisolento

      Poista
  9. mikä ihme on gettomasa kyllä nimi miestä pahentaa terveisin rottapoika

    VastaaPoista