26.10.2016

thought that I'd be different this time around

Hellurei! Tänään on taas vaihteeks kiirettä pitänyt, mutta tähän väliin ajattelin avata bloggerin, koska lähipäivinä aikaa ei löydy yhtään tämän enempää. Myönnän, että mulle on tullut vähän paha tapa höpötellä arkipäiväisiä juttuja Snapchatissa, mitä siis ennen harrastin täällä blogin puolella. En tiedä onko tyhmää, jos selitän täällä kaikki samat asiat. Toisaalta eihän teistä kaikki väkisinkään mua siellä seuraa, joku saattaa skipata mun höpöttelysnäpit kokonaan tai sitten ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta jos tää nykyinen blogin päivitystahti harmittaa ja mun tekemiset ja kuulumiset kiinnostaa, niin suosittelen tosiaan seurailemaan myös snäpin puolella (nimimerkki senjasa).

 Mutta sitten siihen höpöttelyyn. Maanantaina alkoi kiireiset ajat, sillä ravaan nyt koulussa vähän enemmän. Alkusyksystä oli vielä helppoo, kun koulua oli vaan kerran viikossa. Nyt käyn siellä kolmesti viikossa töiden ohella (vapaapäivät on harvassa) ja lisäksi suoritan yhden kurssin itsenäisesti. Yhdelle kurssille ilmottautuminen oli pakko perua, koska jos olisin ottanut senkin, olisi lähiopetusta ollut neljä kertaa viikossa. Ei siinä muuten mitään, mutta mun on kuitenkin pakko tehdä töitä tietty määrä ja nytkin vapaatoiveita laittaessa oli melko sumpliminen, kun joinain päivinä en pääse päivisin töihin ja joinain en iltaisin jne. Monimutkaista. Itseasiassa oon ottanu työvuoroja vähän enemmänkin kun ois tarvetta (ja aikaa), mutta rahaa on saatava. Eikä tää tuu olemaan tällaista (toivottavasti) enää kauaa, jos opiskelupaikka aukeaa tammikuussa. Sitten voi keskittää suurimman osan energiasta koulunkäyntiin :)

Pakko myöntää, että välillä elämä on hankalaa mun aikataulujen kanssa, ja ihan ilman opiskeluakin. Muut yötöissä käyvät varmasti ymmärtävät mistä puhun. Myöhään valvominen ei todellakaan ole mulle ongelma, vaan se, että suurin osa muista ihmisistä elää sen ns. normaalin rytmin mukaan. Jos joku vaikkapa pyytää mua treffeille (harvinaista), niin molemmille sopivaa ajankohtaa on vaikeaa löytää. Ehkä siitäkin syystä mä en koskaan käy treffeillä. Mutta ei nyt mennä siihen sen enempää:D Onneks oon kuitenkin melko hyvin onnistunu käymään esimerkiksi viikonloppuriennoilla silloin, kun on ollut jotakin erityistä tiedossa. Meillä vapaatoiveet vaan pitää laittaa tosi aikaisessa vaiheessa, sillä yksi työvuorolista kestää aina kuusi viikkoa. Vähän hankalaa se välillä on tietää etukäteen, mitä kuuden viikon päästä saattaa olla luvassa. Sen takia oon myös missannu paljon.

Mitä mulle sitten kuuluu tän kaiken keskellä? Ihan hyvää. Kaikki luistaa pääsääntöisesti hyvin, ja oon ehtinyt töiden ja koulun ohella elää elämää muutenkin. Stressi ei oo toistaiseksi paha, mutta puskee vähitellen esiin. Tällä hetkellä stressaan lähinnä yhdestä koulutehtävästä, jota en oo saanut vieläkään aloitetuksi. Mulle on helpompaa kirjoittaa joku juttu yhdeltä istumalta. Nyt kyseessä on 8000 merkin juttu, joka pitäisi myydä jollekkin lehdelle. Tartteis vaan raivata kalenterista joku päivä, jolloin en tee mitään muuta kuin kyseistä juttua. Aihekin alkaa pikkuhiljaa hahmottua, mutta oon vähän epävarma sen suhteen. Kyllä tää tästä!

IMG_8229-001
IMG_8205-001
IMG_8223-001
IMG_8218-001
IMG_8221-001

Elämä kamerattomana jatkuu ja jatkuu. Näillä näkymin saan uuden kameran joululahjaksi, eli hankalaa on. Kuvasin yhden postauksen puhelimella, mutta saas nyt nähdä, tuliko kuvista julkaisukelpoisia. Nää yllä olevat kuvat on Iisalmen reissulta, onneks porukoilla on järkkäri! Eniten mua kamerattomuudessa harmittaa se, että olis kiva kuvata tänne videoo pitkästä aikaa. Kännykällä sitä en kyllä tee.

Mä en nykyään käytä mitään muuta kuin housuja. Aina samat mustat housut, ja yläosakin harvoin vaihtelee. Tykkään kyllä miettiä erikoisempia asuja aina, kun on syy panostaa pukeutumiseen. Arkikäytössä meen kuitenkin mukavuus edellä, ja mä entinen farkkuhater oon jopa tykästynyt noihin kuvissa näkyviin yksilöihin. Sain noi KappAhlin tuunauspajasta, jossa päästiin itse tuunaamaan KappAhlin mallistosta valitsemamme farkut. Kokeilin kahtia erilaisia pöksyjä, ja noi vei lopulta voiton. Sen verran housuja tuli tuunattua, että lyhensin lahkeita ja rikoin niitä nuppineulalla. Ei nyt oikein erotu näistä kuvista, mutta huomatkaa tekemäni kurkistusaukot polvissa! Ei menny ihan nappiin, sillä aukot tulivat hieman liian ylös ainakin mun mielestä. Ehkä toi tuunailu ei ole oikein mun juttu.

Mitä tykkäätte asusta?

ps. Onko siellä ketään/tiedättekö ketään valokuvaajaa, joka olisi innokas ottamaan musta ja Saijasta kuvia? Ideakin meillä on mielessä (tää oli taas tällanen hetken mielijohteesta syntynyt master plan). Jos löytyy, niin mulle voi mielellään laittaa meiliä!

12 kommenttia:

  1. Miks sä pidät ittees jonain toimittajana tai journalismin opiskelijana, kun ethän sä edes opiskele sitä vielä??? Ja mihin loppu se sun juttujen kirjottelu lehtiin? :D Ei tainnu tulla enää hommia.
    Ärsyttää kun luulet olevat joku journalismin opiskelija ja selität opinnoista, vaikket ees vielä opiskele. Miks muuten et oo vielä 23-vuotiaanakaan missään opiskelemassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pieni provo, ei sillä väliä ole missä opiskelee :D ja eihän kaikkien tarvi mennä suoraan opiskelemaan, en käsitä tätä näkökulmaa -jokaisella oma elämä...
      Tsemppiä Senja oot ihana!

      Poista
    2. Ei oo mitään väärää olla 23 ja ilman opiskelupaikkaa :DD Koko ikä aikaa goddammit

      Poista
    3. Se avoimessa opiskelu on ihan oikeaa opiskelua...

      Poista
    4. Avoimessa opiskelu on oikeaa opiskelua! Ihan samanlailla pitää opiskella,mutta kun ei tukia saa niin pitää tehdä töitä enemmän.joten paljon raskaampaa! Mutta jos tie ei suoraan löydy opiskelijaksi niin avoin on hyvä vaihtoehto kohti opiskelupaikkaa. Nuo opinnot saa kyllä hyväksiluettua kun opiskelijaksi pääsee. Kommentoija voisi tutustua vähän paremmin asioihin!

      Ja 23 vuotias on vielä niin nuori! Ei mikään kiire ammattiin, kyllä sitä töitä kerkee tehdä hautaan asti! Itsekkin olen 24 -vuotias,jolla amk-tutkinto jo,mutta olen hakemassa yliopistoon vielä! Joten olen yli 30-vuotias kun sieltä ulos pääsen! Nykyään moni opiskelee monta ammattia! Pointti oli siis että 23-vuotiaana ei ole vielä mihimkään kiire!

      Poista
    5. kiitos teille, jotka jo ehdittekin vastata mun puolesta:) ja mitä juttujen kirjoittamiseen tulee, niin voisin toki tarjota juttuja, mutta tällä hetkellä mulla ei ole ylimääräistä aikaa. se ei todellakaan ole mikään pikainen homma:D

      Poista
  2. Sanoit, että treffeillä käyntien väliin jääminen harmittaa. Eikös sinulla joku pitänyt jo olla? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei oo ketään, keväällä oli juttua, mut nyt oon ollu jo monta kuukautta ihan vaan yksin:)

      Poista
  3. Ootteko Roopen kanssa vielä tekemisissä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei olla, eikä asia riipu musta millään tavalla:D

      Poista
  4. Ootko miettiny joskus, et värjäisit blondiks? :) Sulle saattais käydä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla on ollu pari kertaa yläasteella, eikä oikein ollut mun juttu:D tosin asiaan saatto vaikuttaa se, että ne oli ennemminki oranssit. mutta never say never!

      Poista