27.5.2017

quit or not?

Heippa! Oon taas rehellisesti joka päivä miettinyt tätä blogia ja suunnitellut, että huomenna sitten postaan. Kynnys kirjoittamiseen on kuitenkin kasvanut, mitä pidemmän aikaa oon asiaa lykännyt. Jos nyt totta puhutaan, niin viime aikoina oon pohdiskellut kovasti jatkoa blogini kannalta. Onko musta enää tähän? 

Ajatus lopettamisesta on alkanut oikeasti houkuttaa. Se on vähän pelottavaa, koska ei mulla aikaisemmin ole ollut näin vahvoja negatiivisia fiiliksiä. Mulla vaan on jatkuvasti niin kauheat paineet tästä. Jos lopettaisin, mun ei tarvitsisi enää stressata päivittämisestä. Olisin tavallaan vapaa, kun mulla ei olisi tällaista velvollisuutta. Niin ikävää kuin se onkin myöntää, tästä on tullut ehkä vähän enemmän velvollisuus.

IMG_2802-001

Sitten kun koitan miettiä positiivisia asioita, mutkistuu ajatukset entisestään. Oon saanu tästä blogista niin paljon hyvää elämääni. Tää on toiminut mulle jollain tapaa terapiana. Mä en olisi mä, ellei tätä blogia olisi ollut. Varsinkin te lukijat ootte antaneet mulle vuosien mittaan niin paljon, etten osaa edes kuvailla, kuinka kiitollinen teille olen. Musta on kasvanut aikuinen (ainakin melkein:'D) sinä aikana, kun tänne olen rustaillut. Ehkä oon pikkuhiljaa kasvanut samalla ulos tästä kaikesta. Mun elämä vaan on nykyään niin erilaista kuin silloin, kun päivitin aktiivisesti. Koen, etten pysty antamaan tarpeeksi.

Oon puhunut aikaisemminkin siitä, miten mua ahdistaa esimerkiksi uusia ihmisiä tavatessani se, jos he päätyvät blogiini. Täältä löytyy kuitenkin niin paljon asiaa mun elämästä monen vuoden varrelta. Ajatus ahdistaa oikeasti tosi paljon. Välillä oon tosissani miettinyt vanhojen postausten poistamista, koska ne on menneisyyttä ja sinne niiden pitäisi ehkä jäädäkin. En halua, että mun elämään pääsee sukeltamaan kuin avoimeen kirjaan.

IMG_2796-001

Tää mun blogin tilanne on ollut jo tosi pitkään sama. Paloa ei vaan ole tullut, vaikka mä sitä kuinka olenkin odottanut. Toki nytkin mietin, että ehkä mä innostun sitten syksyllä, kun elämä menee taas uusiksi opiskelun myötä. Tulee varmasti panostettua taas pukeutumiseen ja tulee ihan uudenlaista sisältöä arkeen. Mutta sitäkään ei voi tietää, innostuisinko silloinkaan enää bloggaamaan aktiivisesti.

Mun oli tarkoitus päivitellä ihan vaan kuulumisia, mutta nää ajatukset on olleet niin vahvasti mun pään sisällä, että niitä oli pakko purkaa. Tää postaus ei kuitenkaan ole jäähyväispostaus, sen lupaan. Lopettaminen on niin suuri päätös, etten voi tehdä sitä noin vaan. Mun täytyy oikeasti miettiä tätä asiaa ja kunnolla. Jos lopettaisin ja jossain vaiheessa into taas iskisi, niin palaaminen ei välttämättä olisi niin helppoa. Toisaalta puhtaalta pöydältäkin aloittaminen kuulostaa houkuttelevalta.

IMG_2805-001

Kuten aina, niin myös nyt mä haluan kuulla teidän mietteitä tämän asian suhteen. Pitäisikö jatkaa samalla kaavalla, eli postata harvakseltaan? Tahti saattaisi harventua entisestään ainakin tämän hetkisten fiilisten perusteella. Pitäisikö vaan yksinkertaisesti lopettaa? Poistaisin koko blogin ja saisin tavallaan mielenrauhan. Toisaalta saattaisi kaduttaa ja haluaisin jossain vaiheessa palata blogimaailmaan.

Raskaita päätöksiä.

IMG_2780-001

19 kommenttia:

  1. Mieti myös tän blogin vaikutuksia sun uraan ja tulevaisuuteen, ja nimenomaan hyvällä tavalla. Ei kukaan tuomitse sua menneiden perusteella, ja jos vanhat postaukset ahdistaa niin niiden piilottaminen on hyvä idea. Mutta kokonaan lopettaminen kuulostaisi tosi hurjalta ratkaisulta. Oot päässy niin pitkälle. Sähän haluat olla media-alalla. Muista että sä oot siellä jo! Blogeja syntyy nykypäivänä kun sieniä sateella ja hyvienkään blogien on vaikea päästä näihin seuraajamääriin mitä sulla on. Sä voit oikeasti vaikuttaa ihmisiin sun teksteillä jos niin haluat. Sulla on tuhansia lukijoita joilta voit pyytää kommentteja ja apuja juttuja varten. Ja bloggaajana päätät ite mitä julkaset, sun ei tartte kirjottaa esseitä aiheista jotka on tylsiä eivätkä kiinnosta. Vuosien bloggaajakokemus ja se että kirjottelet ihan arkipäiväsiä juttuja, ne on sun vahvuus. Mitä ikinä päätätkin tulevaisuudessa tehdä mediauralla, niin tää blogi auttaa siinä. Äläkä mieti pitäiskö sisällön olla jotenkin "journalistisempaa", tää päiväkirjamaisuus, avoimuus ja rehellisyys on just ne mitkä erottaa sut muista blogeista! Kunpa voisit nähdä sun blogin sillä tavalla, miten me muutkin näemme :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon kommentista, tää sai kyllä ajattelemaan:) hyviä pointteja!

      Poista
  2. Lopeta. Jos tahti vielä tästäkin hidastuu, niin se on aivan liian hidas postaustahti. Nyt on jo mielenkiinto lopahtanut blogiasi kohtaan. Ei kannata yrittää väkisin blogata, kun sisältö jää entistäkin heikommaksi. Keskity opiskeluihisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en halua tuottaa ainakaan huonompaa sisältöä, vaikka postaustahti hidas olisikin:)

      Poista
  3. Mäkin kehotan lopettamaan. Kyllä tästä blogista on jo pitkään huomannut että parhaat päivät on takana päin, eikä sulla ole mielenkiintoa tähän. Voithan sä sitten tehä uuden blogin jos se kipinä palaa, sittenpähän saat aloittaa kokonaan puhtaalta pöydältä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se siinä vaan mietityttää, että miten vanhat lukijat löytäisivät uuden blogin pariin. voinhan mä tietysti tehdä siivouksen tähän nykyiseen blogiin ja aloittaa samalla alustalla uudestaan:)

      Poista
  4. Älä lopeta, kyllä täällä jaksetaan odottaa! Tykkään höpöttelyistäs mielettömästi :)

    VastaaPoista
  5. Tee vaa niin kun parhaalta tuntuu. Jos ajatus blogista ahdistaa, voi olla hyvä ottaa taukoa. Tän pitäis varmaan olla kiva harrastus eikä riippakivi. Lukijana on ollu vähän tylsää huomata, että et oikein enää kirjota samalla innolla kun ennen. Jos vanhat postaukset häiritsee, ne tai koko blogin voi varmaan tietysti myös piilottaa pois ihmisten luettavista, niin ne jää vaan ns. päiväkirjaks sulle itselle :) Toisaalta kaikki blogiin eksyvät uudet tuttavuudet kyllä ymmärtää, että vanhat postaukset on nimensä mukaisesti vanhoja, eikä kenenkään pitäis muodostaa mielipidettä susta niiden perusteella. Ehkä vanhojen postausten kautta voi vaan saada tietää, mitä sun elämässä on tapahtunut, vähän niinkun tuntis sut vaan paremmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se siinä vaan on, että en haluaisi uusien ihmisten tutustuvan muhun blogin perusteella, vaan kertoa elämästäni itse sen mitä haluan:)

      Poista
  6. Mä lopetin ite bloggaamisen enkä oo katunut hetkeäkään, siitä seurasi niin ihana vapaus eikä jatkuvaa painetta blogin päivittämisestä. Jos siis kyllästyttää, kyllä se lopettaminen voi ihan oikeasti olla paras vaihtoehto. Toisaalta just se että tästä blogista ja näytöstä vuosien kokemuksesta some-alalta vois taas olla hyötyä sit sun tulevaisuuden alalla/työssä... Vaikeita päätöksiä!

    VastaaPoista
  7. Olen lukenut blogiasi vuodesta 2011 lähtien ja olen pitänyt tästä blogista paljon. En tietäänkään haluaisi, että lopettaisit, mutta onhan tämä ollut nähtävissä jo yli vuoden ajan, ettei tämä homma enää sytytä enää sinua.

    Tee mikä tuntuu sinusta parhaalta. Hyvää kesää joka tapauksessa!

    VastaaPoista
  8. Mä oon kans seurannu sun blogia jo ties kuinka monta vuotta... Ja tosiaan, tee miten parhaalta tuntuu. Mutta mä kehottaisin kuitenkin pitää tän kortin vielä auki koska tosiaan sun tulevaisuuden suunnitelmia ajatellen voisi olla antoisaa satsata ainakin jossain vaiheessa taas blogiinkin. Ehkä niin, että jätät blogin taka-alalle nyt toviksi ja palaat sen pariin sitten kun taas tuntuu hyvältä. Ajattelet nyt, että et ota turhaan stressiä koska meillä lukijoilla ei oo oikeutta vaatia sulta mitään. :) Älä kuitenkaan kokonaan poista, koska uskon että se tulee harmittaa sua jo myöhemmin ihan siks et tää on niin hyvä "päiväkirja" sulle itsellesikin peilata, mitä kaikkee oot elämässä oikeesti saavuttanut. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo siis en todellakaan kokonaan halua tätä koskaan poistaa, vaan just jättää ainakin itselle näkyviin:)

      Poista
  9. Täällä myös yksi pitkäaikainen lukija! En luonnollisesti oo lopettamisen kannalta, mutta ei kannata väkisinkään kirjoitella. En kuitenkaan suosittele poistamaan blogia, katuisit varmasti myöhemmmin. Oon ite vähän kasvanut blogi-skenen yli ja tää sun blogi on oikeastaan ainoita joita enää säännöllisesti jaksan käydä kurkkimassa uusien postauksien toivossa. Sun blogista välittyy aitous ja tietynlainen rento ote höpöttelyineen. Lisäksi tyylisi pukeutua on inspiroiva! Ja varmaan osaltaan vaikuttaa sekin, että oot myös savosta kotoisin haha.

    Nykypäivänä blogit on pullollaan siloteltuja kuvia ja tarkkaan harkittuja postauksia, niin tän sun blogi kyllä erottuu edukseen. Vaikka pääsit opiskelemaan journalismia, ei sun ainakaan sen takia tarvitse sisältöä mun mielestä muuttaa mitenkään ns. ammattimaisempaan suuntaan. Suosittelen jatkamaan vaan omassa tahdissa ja tekemään tätä blogia just niinkun itsestä hyvältä tuntuu. Ei paineita :) Mukavaa kesän jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en mä ammattimaisemmaksi tätä ainakaan haluaisi muuttaa, koska oon kuitenkin tehnyt tätä tietyllä tyylillä aina:) kiitos!

      Poista
  10. mitä tekisikään peräkammarin poika rottis ilman kivoja vaatekuvia ja pidennyshiustenlaittoa kiitos

    VastaaPoista