14.6.2017

short hair don't care

Heippa! Täällä taas vaihteeksi kipeillään. Mainitsinkin joskus aiemmin, että oon tänä vuonna ollu tosi paljon kipeenä. Sen takia kärvistelinkin viikonlopun jälkeen pari päivää töissä kuumessa nokka vuotaen, koska en haluais saikuttaa yhtään enempää. Eilen olo oli kuitenkin niin huono, ettei auttanu muu kuin mennä lääkäriin. Nyt on jo paljon parempi olo kun on saanut levättyä, eli varmasti hyvä päätös:)

Selasin blogia taaksepäin ja tajusin, etten oo ollenkaan maininnut täällä mun tähänastisen elämäni suurimmasta tapaturmasta. Kuulostaa dramaattiselta, mutta aika pieni onnettomuus siis kuitenkin:'D Pääsiäisenä firman pippaloissa nimittäin onnistuin kaatumaan kaksi tyhjää lasia kädessäni niin, että toinen lasi lävisti mun oikean kämmenen. Verta tuli ihan jatkuvana virtana, ja paikalle täytyi kutsua ambulanssi. Mä en edes olis halunnu ambulanssia, koska ajattelin että toi oli ihan pikkujuttu. Sain sitten sideharson käteni ympärille ja käskyn mennä tikattavaksi. Lasinsiruja käteen ei onneksi ollut jäänyt, mutta kolme tikkiä tarvittiin. Pari viikkoa meni yksikätisenä, koska mun oikea käsi ei toiminut juuri ollenkaan. Mulla ei ollut tuntoa nimettömässä eikä pikkurillissä, ja itseasiassa mun nimettömään ei oo vieläkään palannut tunto kokonaan. Mutta meinas kyllä itku päästä monta kertaa kun ihan normielämäkin osoittautui niin vaikeaksi. Onneks selvisin kuitenkin suht vähällä! En siis koskaan aikasemmin oo ollu tikattavana, eikä mulle muutenkaan oo sattunu mustelmia ja pieniä ruhjeita kummempia haavereita.

Asiasta kukkaruukkuun. Mun opiskelupaikka varmistui! Sain kuin sainkin Excel-tentin läpi ja tarvittavat opintopisteet kasaan. Musta tulee ihan oikeasti opiskelija syksyllä. Tosi jännittävää! Jatkan toki työntekoa siinä ohella, mutta pääpainona tietysti koulu. Jotenkin niin uskomatonta, että vihdoin onnistuin tavoitteessani. Nyt vaan stressaan kämppäasioita koska tiedän, että kämpän löytymiseen voi mennä pitkäkin aika. Kaikki neuvot otetaan vastaan, nimittäin oon ihan pihalla näistä asioista. Ainakin sellaista kuulin, että Hoasille ei pääsisi asumaan yksin, ennen kuin on asunut kämppiksen kanssa. Haluaisin asua mieluummin yksin, mutta ei taida olla vaihtoehtoja.

Oonkin jo päässyt "opiskelijaelämän" makuun viime päivinä, sillä mun tilillä on tällä hetkellä huimat kahdeksan senttiä rahaa. Käytiin tyttöjen kanssa viikonloppuna minireissulla Tukholmassa. Oltiin siis kaksi yötä laivalla ja yksi työ Tukholmassa Airbnb:n kautta. Mahtava reissu, mutta kallis sellainen:'D Onneksi keskiyöllä tulee palkka!

Viimeisenä itse otsikon aiheeseen, eli hiuksiin. Mietin päivää ennen kampaajalle menoa, että haluan jotain ihan uutta. Väri on vaalentunut kokoajan, joten mietin muita vaihtoehtoja. Niinpä me sitten pätkäistiin mulle lyhyt kesätukka. Essin mielestä nää ei edes ole lyhyet, mutta onhan nää nyt ainakin paljon lyhyemmät kuin aikaisemmin:D Teippipidennykset sai jäädä päähän, koska haluan olla paksulla tukalla. Mun omat hiukset on siis samanpituiset, mutta onnettoman ohuet.

IMG_2838-001
IMG_2848-001
IMG_2839-001

Täytyy myöntää, että oon yllättävän tyytyväinen lopputulokseen. Mulla on ollu pitkät hiukset niin monta vuotta, etten ois uskonu haluavani luopua niistä. En usko tämän pituuden olevan kuitenkaan pysyvä. Toisaalta enhän mä uskonut koskaan luopuvani otsahiuksistakaan, joten never say never. Tällä hetkellä oon tyytyväinen just näin:)

Mikä on teidän tuomio mun lyhy(emm)i(e)lle hiuksille?

Ps. Mainitsen tästä about aina (muutamassa tän vuoden postauksessani xD), mutta muistakaas että alennuskoodilla SENJA saatte -10% kaikista Salon Pepe Åhmanin kampaamopalveluista (paitsi Olaplex)!

6 kommenttia:

  1. Onnea opiskelupaikasta! Ja noi lyhyemmät hiukset on nätit, sopii sulle tosi hyvin :)

    VastaaPoista
  2. Onnea opiskelupaikasta!

    HOAS on poistanut puolen vuoden solupakon eli yksiötä voi hakea ilman HOASin solussa kärvistelyä. HOAS on muuttanut myös yksiö sääntöjä ja niitä voi hakea kaikkia perustutkinto opiskelijat ja niissä voi asua viisi vuotta. Eli tee se HOASin yksiö hakemus nyt. Tutulleni sanottiin keväällä, että HOASin yksiö jono on tällä hetkellä yhdeksän kuukautta (nyt se on ehkä pitempi, kun uusia hakioita tulee).

    VastaaPoista
  3. Paljon freesimpi lyhyempi tukka!!! Ja onnea opiskelupaikasta<3

    VastaaPoista
  4. Samaa mieltä, tosi fresh toi tukka :) Jotenkin aikuismaisempi

    VastaaPoista
  5. rottapoika tässä moikkelis hiukset on nätit juhannus se kaikkien reippaitten tyttöjen juhla minä olen kiltisti kotona 1 koita olla hukkaamatta puhelinta 2 muista tuhmat pojat ei oo kilttejä 3alkoholia noin 1,5 promillia on sopiva joten vastaa tähän kirjoitukseen jotain että tuntisin olevani elävä

    VastaaPoista